Selv om PPC-annonser i AdWords forblir tekstbaserte, kan annonsører dra nytte av utrolig mange funksjoner for å gjøre annonsene mer overbevisende og fristende for potensielle kunder. Annonseutvidelser, nettstedslinker, sosial korrektur som brukeranmeldelser, stedsmålretting, Shopping-annonser og en rekke andre funksjoner er tilgjengelige for annonsører, og tilbyr annonsørene et enestående nivå av tilpasning og kontroll. Google har til og med introdusert annonseformater skreddersydd til de unike behovene til bestemte typer virksomheter, for eksempel bilprodusenter og hoteller, som går langt utover den typiske tekstbaserte annonseopplevelsen og inneholder rike visuelle elementer som bilder med høy oppløsning og interaktive kartdata.
Uansett hva du selger eller til hvem, er sjansen stor for at det er et annonseformat eller en funksjon som vil gjøre dine varer eller tjenester mer tiltalende for målmarkedet ditt. Google implementerer kontinuerlig nye annonseformater og funksjoner, noe som ytterligere gir annonsører mulighet til å nå nye målgrupper og drive nye virksomheter.